Prace bieżące

STS Kapitan Głowacki

          Zbudowany w 1944 roku jako niemiecki kuter patrolowy, linie swojego kadłuba zawdzięcza jeszcze wcześniejszej konstrukcji, a mianowicie duńskiemu szkunerowi pilotowemu, znanemu z doskonałych właściwości morskich.

         Zakupiony przez Państwowe Centrum Wychowania Morskiego został wykończony jako rybacki kecz gaflowy (234 m2 powierzchni żagli, 6,40m szerokości, 3,30m zanurzenia, 70 BRT, silnik pomocniczy 135 KM). Był statkiem szkolnym Szkoły Rybołówstwa Morskiego, łowił na Bałtyku i Morzu Północnym. Załoga wynosiła wówczas 9 osób plus 14 uczniów. W 1967 roku został przekazany ośrodkowi Ligi Obrony Kraju w Jastarni, a trzy lata później trafił do ośrodka PZŻ w Trzebieży. W 1976 roku wycofano go z eksploatacji z powodu złego stanu technicznego.

         Fundusze, niezbędne do przeprowadzenia remontu kapitalnego, znalazły się dopiero w 1984 roku. W 1986 roku Henryk Rutkowski powrócił na morze po gruntownej przebudowie dokonanej przez Rybacką Stocznię Remontową PPiUR "Szkuner" we Władysławowie. W wyniku przebudowy powstał właściwie zupełnie inny, nowy żaglowiec, ze starego pozostał jedynie szkielet i część poszycia. Zmieniono osprzęt jednostki przekształcając ją w brygantynę.

         Debiut żaglowca w Regatach Cutty Sark odbył się w 1989 roku, gdzie przybył on do Pool pod Londynem, a następnie wziął udział w regatach na trasie Londyn-Hamburg. [...]. W 1995 roku zmieniono nazwę żaglowca na Kapitan Głowacki.

źródło: "Żaglowce świata"
 

Firma Complex Jacht została generalnym wykonawcą remontu STS "Kapitan Głowacki". Wierzymy, że po wielu miesiącach ciężkiej pracy efekt końcowy Was usatysfakcjonuje.

Zholowany z Kołobrzegu do stoczni "Szkuner" we Władysławowie STS "Kapitan Głowacki" , rozpoczyna całościowy remont, zaczęliśmy od prac rozbiórkowych oraz wyslipowania.  

STS "Kapitan Głowacki" w drodze do stoczni we Władysławowie.
Stocznia we Władysławowie.
Wnętrze żaglowca.
Demontaż masztów.
Wstępne oczyszczenie ze starych warstw farby i antyfulingu.
Wyrównująca wylewka na pokładzie.
Demontaż stalowego wzmocnienia dziobnicy i samej dziobnicy.
Prace nad nową dziobnicą.
Montaż dziobnicy.
Pasowanie i montaż planek.
Mocowanie tunelu steru strumieniowego.
Demontaż starego poszycia.
Czyszczenie i wymiana ożebrowania (wręgi, denniki).
Wykonaliśmy ok. 40% nowego poszycia.
Zamykamy etap montażu poszycia.
Podniesienie STS "Kapitan Głowacki".
Oszacowanie stanu stępki drewnianej i szpilek.
Oszacowanie stalowego balastu.
Oddzielenie stalowego balastu i wysunięcie go spod stępki.
Mocowanie balastu do stępki.
Dychtowanie - najżmudniejsza praca szkutnicza.
Dychtowanie oraz dopełnianie kitem szczelin między plankami.
Zamontowanie ostatnich planek.
Dokańczamy dychtunek całości.
Malujemy poszycie i wnętrze farbą podkładową.
Kończymy malowanie kadłuba.
Nowe szaty STS "Kapitana Głowackiego".
12.01.2023 techniczne wodowanie.
Ekipa Complex Jacht.
STS "Kapitan Głowacki" zwodowany!
Prace nad zabudową wnętrza.
Montaż zabudowy.
Ocieplenie pianką pur.
Budowa kajut i koi.
Naprawa i konstruowanie masztów.
Instalowanie silnika.
Przygotowywanie olinowania.
Maszty przygotowane do piaskowania.
Piaskowanie i malowanie masztów.
Montaż masztów i części takielunku.
Pasowanie i wklejanie drewnianego pokładu.
Pokład wstępnie wyszlifowany i zabezpieczony, fugi zalane siką.
Montaż rei.
Zabudowa wnętrz kajut.
Zabudowa łazienek.
Zabudowa kambuza.
Wykańczanie klasy dla uczniów Niebieskiej Szkoły.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.