Jacht był bardzo dzielny i dosyć szybki, wygodny dla turystyki morskiej, wyposażony w osprzęt produkcji zachodnich firm oraz 4-cylindrowy silnik Volvo-Penta (co w tych latach było dużym lukcesem, gdyż większość polskich jachtów wówczas w ogóle nie posiadała silników), stanowił duży przełom w jakości sprzętu pływającego, z jakiego dotychczas mogli korzystać polscy żeglarze.
Łącznie wyprodukowano w Szczecińskiej Stoczni Jachtowej 39 jachtów tego typu, jednak ze względu na spadek popytu na drewniane konstrukcje, Stocznia musiała zaprzestać ich produkcji.
Los jednostki jest związany z wyjątkową postacią. Mowa o Teresie Remiszewskiej (1928-2002) - pionierce polskich samotnych kobiecych rejsów morskich, zwaną "Pierwszą Damą Bałtyku". W 1970 Teresa Remiszewska, jako pierwsza Polka odbyła samotny rejs, na jachcie "Zenit", po Bałtyku, na trasie długości 690 mil.
Historia jachtu jest także związana z inną, znaną osobą. W 1969 roku, też na "Zenicie" odbył swój pierwszy samotny rejs bałtycki Krzysztof Baranowski - żeglarz, który jako pierwszy Polak dwukrotnie opłynął samotnie kulę ziemską.